Thursday, September 19, 2013

Fesyen Tudung Wanita

Ahlaan Wasahlan..



Berdasarkan tajuk yang aku tulis kat atas tu, "Fesyen Tudung Wanita", (takkan lelaki pakai tudung pulak kan)..hehe.. Aku nak share sikit hasil kajian tak rasmi aku pasal benda alah yang korang gegurl ni wajib pakai bagi yang beragama Islam..

Zaman sekarang ni (2013) macam-macam fesyen tudung yang ada kat pasaran sampai aku sendiri susah nak menyebutnya..hakhak..Memang semuanya cantik-cantik..

Kalau search kat Youtube pasal tutorial cara nak pakai tudung lagilah berlambak gaya pakai tudung oleh model tak rasmi menggayakan fesyen tudung yang pelik-pelik dan kadang-kadang macam tak logik pon ada juga..haihh~

Mohon izin guna gambar anda di bawah ye..thank you :) (google images je sume gambar ni)

Fesyen 1 : makcik2 nak pegi pasar 
Fesyen 2 : kalau malas nak pin, jerut aje tudung macam ni.. kadang2 ada orang guna cincin aje
Fesyen 3 : macam gaya cikgu sekolah rendah aku dulu. :)

Fesyen 4 : tudung sarung @ tudung indon (aku dulu alergi dengan tudung ni)
Fesyen 5 : ni pon tudung sarung jugak tapi ada renda2 & kerongsang. mahal ni~
Fesyen 6 : Shawl @ Selendang (pakai kena hati2 takut tercekik semasa belit2 tu )
Fesyen 7 : gaya mak2 pergi berjalan
Fesyen 8 : Haa.. ni pelik, aku tak tau camner nak pakai camni.. macam susah je =.=''

fesyen 9 : comel aje pakai tudung sekolah :)

Fesyen 10: tudung yuna.. yang ni aku dok perhati dah macam orang afrika punya pesen
Tak kisah la korang nak pakai tudung fesyen apa sekali pun, asalkan berpada-pada dan menepati syariat Islam.. tak nak lah nanti orang kata buang tebiat pulok.hoho..

Jangan pakai macam ni tau, berdosa~ nanti Allah marah.. korang tak takut ke Allah marah?
 
Yang ni dah macam orang kafir pula. memang bergaya tapi HARAM jugak. 
dialog tu betul la.. muka cantik, tudung pun cantik, rambut cantik, errr... tapi rambut hanya boleh ditunjukkan kepada yang muhrim sahaja
haha.. perasan betul minah 2 ekor ni.. lelaki itu maksudkan tak boleh belajar bukan sebab dorang cantik tapi sanggul unta dorang tu tinggi sangat (haram bersanggul unta, tak cium bau sorga nanti)





yang ni lawak.. predator pelik ada jugak yang tiru gaya dia bertudung.. wakakaka
perbezaan bertdung mengikut agama. ISLAM tetap indah dan terbaik


No comments:

Post a Comment