Saturday, March 2, 2013

FINISHING SCHOOL


Salam sejahtera ke atas kamu..

   Hari ini patutnya bangun lambat sebab hujung minggu..tapi ada aktiviti UiTM pula iaitu modul part 6 Finishing School..rasa berat sangat nak pergi modul ni sebab malam tadi roomate aku kata modul tunda hari lain..dengar je dia cakap camtu terus rasa best sangat, hati berbunga-bunga..terus plan nak balik rumah kononnya..RUPA-RUPANYA..tarikh yang ditunda tu ialah modul untuk budak-budak degree...cehhh!!!!

   Bangun awal pagi, terpacak dalam dewan pagi-pagi pukul 7.30 semata-mata nak dengar ceramah.. ceramah tak ceramah la tapi aku rasa lebih ke arah dengar orang buat promotion kerja CIMB..bosan ngantuk lapar semua ada..part yang best masa ceramah ni bila dia suruh semua sebut "I AM A BUSINESS BUILDER!" banyak-banyak kali kat kawan-kawan sebelah..bingit telinga aku

      Dalam pukul 9.30 pagi, rehat jap..pastu pukul 10 pagi kena masuk kelas ikut kumpulan masing-masing yang dah awal-awal diagihkan..aku kumpulan 17..masa tengok nama ahli kumpulan kat board, rasa macam forever alone sebab nama macam tak kenal semua orang..tapi bila dah masuk duduk dalam kelas, tengok-tengok ramai rupanya yang aku kenal cuma panggilan nama je yg berlainan..biasalah tu kan~ ehehe

  PERGHHH...PERGHHH..PERGGHHH (saja tulis banyak-banyak) bosan amat sangat aktiviti pagi tu..rasa macam nak tidur je depan fasilitator tersebut..nasib baik beliau sangat baik dan lemah lembut orangnya..tq miss..muahhh...muaahhh

  sesi ice breaking macam biasalah kenalkan diri sekor2..eh silap..sorang2..semua macam malas-malas nak buat sebab tiap-tiap sem punya modul mesti kena buat benda ni..haihh~ fasilitator tu suruh kitorang beritahu nama, jurusan apa, nama panggilan dan cita-cita...giliran aku kenalkan diri aku rasa macam happy, tak tau la kenapa.. tapi ada sorang ni kelakar betul dia punya pengenalan diri..nama dia fikri, jurusan bisnes tapi tiba-tiba dia kata cita-cita nak jadi doktor??? DOKTOR??? celah mana pula budak bisnes nak jadi doktor...haiyaa.. 1 kelas gelak kuat-kuat, nasib takde yang tergolek..serius lawak..hahaha..pastu aktiviti macam mengenali diri dengan lebih mendalam..aku merepek je kat aktiviti ni

  pukul 12.30 tengahari rehat lagi sekali..PERGHHHHHHH dapat balik bilik rasa syurga sangat (biasa orang kata heaven kan..heheh)..dah makan-makan, terus tidur tak sedar apa selama 1/2 jam..pergi balik modul (adoiii) pukul 2 petang..

   aktiviti seterusnya kena buat dalam kumpulan..so, fasilitator letak kitorang dalam kumpulan secara rawak ikut nombor..aku dapat kumpulan 2..ada 2 laki, 4 perempuan.. entah siapa dorang semua tu, xkenal pon..hantam ajelah

   tugasan kali ini kena cipta 1 company baru pastu kena buat iklan jawatan kosong..dengan hasil titik peluh kami berenam maka terciptalah iklan tersebut yang biasa-biasa jelah..kami mencipta company MONSTER BOOKSTORE..monster tu aku yg bagi idea..poyo je..siap aku lukis maskot raksasa utk iklan kitorang ni.,

   lepas ni, kitorang kena buat resume kerja dan akan diberi pada kumpulan yang konon-konon kita minat nak kerja kat situ..yang tak boleh blah, grup kami kena mohon untuk kerja  MODEL!!!warghhhh...tak pernah dalam fikiran nak jadi model..apesal lah grup lawan kitorang ni buat company model..malu~

  dah selesai hantar resume semua, tibalah masa untuk ditemu duga..fasilitator nak 2 orang akan di interview dari setiap kumpulan..entah macam mana aku punya nama dipanggil..walaweyh...rasa macam xpercaya kena panggil temuduga jadi model..berangan la kejap kan..haha..gagap gak la bila kena soal masa tu walaupun main-main je..sorang lagi ahli grup aku yg kena panggil dak laki..nama dia Raja Zaheed..hensem orangnya, sweet, comel (eh..terlebih sudah..nanti ada yg marah pula)..dia punya penemuduga kenakan dia kaw-kaw gila..siap suruh catwalk lagi..dia pun ikut jelah..tapi masa catwalk dia buat muka serius macam model, rasa macam Ya Allah, smartnya kau ni..hey...heyy..

   Last sekali, tentulah ambil gambar..kata model (ini semua poyooo)..inilah modul terbaik sepanjang belajar kat uitm segamat  nih..senang cerita semua modul lah terbaik..peace :)

kumpulan MONSTER BOOKSTORE..yeahhh

No comments:

Post a Comment